Öğretim Tasarımı Modelleri

Öğretim tasarımı, öğrenmeyi sağlamak için öğretim materyallerinin ve öğretim sisteminin yönlendirilmesi olarak tanımlanabilir (Rowland, 1994). 

ADDIE (ATGUD) Modeli
Analiysis                    (Analiz)
Design                       (Tasarım)
Development             (Geliştirme)
Implementation          (Ugulama)
Evaluation                 (Değerlendirme)

ARCS Modeli
ARCS Motivasyon Modeli, Keller tarafından öğretim tasarımlarında, motivasyon faktörünü belirleyici kılmak ve öğretim ortamının etkiliğini arttırmak için geliştirilen bir öğretim modelidir (Main, 1993; Spitzer, 1996; Keller ve Kopp, 1987).
Attantion        (Dikkat)

Relevence     (Uygunluk)
Confidence   (Güven)
Satisfaction   (Doyum)

DICK ve CAREY  Modeli
Dick ve Carey’nin (1990) aşama aşama tasarım modeli, tasarımcının öğrenme hedeflerini ve bu hedeflere ulaşılmasını sağlayacak öğretim stratejilerini belirlediği bir dizi olay ve olguları içermektedir. 











ASSURE Modeli

A nalyze learners(Öğrenenlerin analizi)
S tate objectives(Hedeflerin belirlenmesi)
S elect instructional methods, media, materials(Öğretim yöntem, medya ve materyallerin seçimi)
U tilize media and materials(Medya ve materyallerin kullanımı)
R equire learner participation(Öğrenen katılımı)
E valuate and revise(Değerlendirme ve gözden geçirip düzeltme)

SEELS Modeli
 
GAGNE Modeli
9 basamaktan oluşmaktadır;

1-Dikkat çekme
2-Dersin hedeflerinden haberdar etme
3-Önbilgileri hatırlatma
4-Uyarıcı materyali sunma
5-Rehberlik etme
6-Davranışı ortaya çıkarma
7-Dönüt ve düzeltme verme
8-Değerlendirme
9-Öğrenilenin kalıcılığını ve transferini sağlama.

SMITH ve RAGAN Modeli


GERELACH ve ELY Modeli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Diğer Blog Hesaplarım

Merhaba, İçerik Yönetim Sistemleri dersinde aktif olarak kullandığım bloglarım şunlardır: https://sistemanalizitasarimi.wordpress.com/ https...