ADDIE (ATGUD) Modeli
Analiysis (Analiz)
Design (Tasarım)
Development (Geliştirme)
Implementation (Ugulama)
Evaluation (Değerlendirme)
ARCS Modeli
ARCS Motivasyon Modeli, Keller tarafından öğretim tasarımlarında, motivasyon faktörünü belirleyici kılmak ve öğretim ortamının etkiliğini arttırmak için geliştirilen bir öğretim modelidir (Main, 1993; Spitzer, 1996; Keller ve Kopp, 1987).
Attantion (Dikkat)
Relevence (Uygunluk)
Confidence (Güven)
Satisfaction (Doyum)
DICK ve CAREY Modeli
Dick ve Carey’nin (1990) aşama aşama tasarım modeli, tasarımcının öğrenme hedeflerini ve bu hedeflere ulaşılmasını sağlayacak öğretim stratejilerini belirlediği bir dizi olay ve olguları içermektedir.

ASSURE Modeli
A nalyze
learners(Öğrenenlerin analizi)
S tate
objectives(Hedeflerin belirlenmesi)
S elect
instructional methods, media, materials(Öğretim yöntem, medya ve materyallerin
seçimi)
U tilize
media and materials(Medya ve materyallerin kullanımı)
R equire
learner participation(Öğrenen katılımı)
E valuate
and revise(Değerlendirme ve gözden geçirip düzeltme)SEELS Modeli
GAGNE Modeli
9 basamaktan oluşmaktadır;
1-Dikkat çekme
2-Dersin hedeflerinden haberdar etme
3-Önbilgileri hatırlatma
4-Uyarıcı materyali sunma
5-Rehberlik etme
6-Davranışı ortaya çıkarma
7-Dönüt ve düzeltme verme
8-Değerlendirme
9-Öğrenilenin kalıcılığını ve transferini sağlama.
SMITH ve RAGAN Modeli
GERELACH ve ELY Modeli
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder